Sidste weekend i august

HEIDI VANDRER 2.700 KILOMETER FOR EN GOD SAG

Tekst: Isabel Morgenstern & Heidi Vandrer

Foto: Heidi Vandrer & Highland 2.0 Photography

I 2015 ændres Heidi Stephansens liv. Hun får en blodprop i hjernen, og det viser sig, at det er svært at finde hjælp. Det vil hun gøre (gå) noget ved. Hun ønsker at skabe opmærksomhed ved at gå fra Danmark til Alta i Nordnorge, hvor hendes søster bor. Vandringen er til fordel for Hjernesagen, Strokelinjen & Gå For Å Leve.

Mød Heidi Vandrer på Danmarks Outdoor Festival

Mød Heidi Vandrer til Danmarks Outdoor Festival, hvor du hver dag kan høre foredrag om hendes fantastiske vandring, hvor hun afslører både op- og nedture.

I 2015 blev Heidi Vandrer ramt af en blodprop i hjernen under en ferie i Spanien med sin søster, Anette. Hendes efterfølgende forløb med udredning og behandling har været både kompliceret og meget problemfyldt. Heidi Vandrer kan du møde til Danmarks Outdoor Festival og her på Outdoor365 blogger hun og vu hepper på Heidi, der vandrer i tre måneder for Hjernesagen. Hun fortæller: ”I dag er jeg heldigvis igen et godt sted i livet. Jeg har stadig følger af min blodprop, men jeg er glad – og jeg er blevet glad for at vandre!

Heidi Vandrer blev først sent i sit forløb opmærksom på Hjernesagen og StrokeLinjen. ”Derfor manglede jeg i dén grad rådgivning og nogen at tale med undervejs. Jeg vil meget gerne gøre mit til at forebygge, at andre havner i samme situation. Så jeg har besluttet at vandre hele vejen op til min søster Anette, som bor i Alta i Nordnorge – en tur på cirka 2.700 kilometer!

Det bliver uden tvivl en vild og voldsom tur med både opture og det modsatte, men Heidi Vandrer håber, at den bliver lidt lettere, når hun ved, at der er nogen, som følger og støtter sig i projektet: “Alle donationer, store som små, bliver modtaget med kyshånd og et stort smil!

Skulle der være nogen derude, som har lyst til at følge med på hendes tur, så kan du gøre det på Instagram. ”Er der nogen, som endda har lyst til at gå sammen med mig på en del af strækningen, kan I kontakte mig samme sted!

Kontakt Heidi Vandrer her.

Læs om turen i Alt for damerne.
Eller i Hjernesagens medlemsblad.

Et smugkig ind i Heidi Vandrers daglige beretninger på SoMe

22. MAJ – Facebook

Jeg kom til Varphaugen og efter 12,5 km i et terræn, der var udfordrende for min sejlende svimmelhjerne – ville jeg tage en overnatning der. Men der var sæsonlukket!

Jeg havde læst på pilgrimsledens side at de havde åben – så jeg ringede. Og ja!! Jeg måtte gerne sætte telt op – fordi jeg jo er pilgrim nu. Toiletterne var dog ikke åbne – men chefen ville komme forbi og åbne op.

Jeg fik sat mit telt op, og pludseligt sad der to ved et af de borde og bænkesteder her er. Vi faldt i snak og endelig mødte jeg for første gang andre pilgrimme. Midt i det hele kom chefen – Magnar. Han er en hyggelig mand, de to pilgrimme gik videre og Magnar fandt ud af, at jeg boede i Danmark.

Nu viser det sig, at han bor i vinterhalvåret i Tikøb! For hans kæreste er dansk – vi blev enige om at verden er lille.

3. MAJ – Facebook

I dag er sådan en dag hvor jeg så inderligt ønsker jeg havde råd til mere data på mit mobil abonnement – eller var en stor influencer og var sponsoreret af mit mobilselskab – for jeg er lav på data nu – og jeg vil så gerne dele med jer alt dette smukke jeg går i lige nu, men billedet her fortæller næsten det hele.

29. APRIL – Facebook

Så er jeg ude og vandre igen. Skulle have gået med @knutgronnvoll – men på vej her ned i går kørte han galt og havnede på hospitalet. Heldigvis blev bilen meget mere skadet end ham og han skal udskrives i dag. Jeg skal kun gå 17 km i dag – men det tror jeg er fint, for min hæl er ikke helt klar endnu. Har allerede haft regn og vind og solskin på turen – og der har været asfalt og megen trafik og støj, men nu er jeg kommet ind i et mere grusvejs område, så det er dejligt. Fuglene synger og her er det super. Humøret er godt, og jeg nyder at være her ude.

26. APRIL – Facebook

Dette er præcis hvorfor jeg sværger til en liner strømpe og en yderstrømpe! Jeg har gået mammut 100 og 55 km med dobbelt strømper, utallige træningsture – utallige vandreture og mange etaper med dobbelt strømper. Jeg aner ikke hvorfor jeg tog denne beslutning i forgårs om at droppe liner og små løbe i 8 km terræn i etape 8 i Svartskogen med rygsækken – men jeg gjorde det!

Mere inspiration

DANMARKS STØRSTE OUTDOOR FESTIVAL ER KLAR TIL UDELIV FOR ALLE

16. juli, 2024 | PressemeddelelseKontakt direktør, Isabel Benn Morgenstern, 21 28 77 54Danmarks Største Outdoor Festival er klar til udeliv for alle Foto: PRDET ER INSPIRATIONEN TIL AT KOMME MERE UD, DER OVER TRE DAGE TRÆKKER 40.000 GENNEM DANMARKS OUTDOOR FESTIVAL I...

Følelsen af frihed

En søndag uden plan drog jeg på tur på Djursland i en Nissan Qashqai med Groenberg-tagtelt. Jeg nød morgenmad ved Kalø Slotsruin, fandt ro i naturen ved Aarhusbugten og spiste aftensmad med udsigt til Ebeltoft. Turen sluttede med overnatning ved Naturhotellet, hvor solnedgangen fra tagteltet var en perfekt afslutning. Outdoorbilen gav frihed til at udforske Djurslands smukke landskaber og finde ro i naturen.

Abisko vandretur og Icehotel – God start i Sverige

Abisko vandretur og Icehotel – God start i SverigeEfter en smuk køretur over bjørnefjellet og ind i Sverige, tilbragte Núna og jeg en nat lige over grænsen, kort før Abisko. Vi stod tidligt op næste dag for at få mest muligt ud af dagen.Hej, jeg er Anja Robanke og jeg...

Cykelpigerne indtager Afrika

Vi er to 22-årige veninder fra Give ved navn Julie Hölck og Ida Engstad, der efter at have afsluttet gymnasiet var fyldt med den vildeste eventyrlyst.

Magiske Runde og livet på vejen mod Narvik

Oplev magien på den charmerende ø Runde, Norges fugleparadis, og følg med på vores rejse op ad E6 med alle dens små eventyr, vejafgifter og vejrmæssige udfordringer

Tag grillen med på farten

Rejsedagbog fra en teamtur til østrig

Ferien var fantastisk og derefter den våde tid

Jeg tror temaet for denne blog må være regn. Det har regnet ufattelig meget, og når det ikke regner meget, så drypper det konstant.

Sommeren kom bragende her i Norge

Sikke en ændring i vejret! Varmen kom pludselig og slog både mig og Núna ud af kurs.

Gitte holtze – vandring er en gave

Vil du også prøve det hele i 2024?

Med armbånd får du adgang til fede aktiviteter, spændende foredrag, kæmpe madmarked, grillout workshops, outdoorbar og bodgade med vilde tilbud på grej!

KØB BILLET

Kom til adrenaline rush på Fort Østerlund!

Fort Østerlund tilbyder i år et hav af oplevelser som ekstern arrangør. Køb en billet og kom ud til Fort Ø for at få opfyldt dit adrenalinbehov! Der vil være kæmpegynge, totorvsbro og vippe.
Så du er garanteret et smil på læben og en masse gode oplevelser - ved Fort Østerlund.

OBS. Gælder kun ved gyldigt festivalarmbånd.

Sikkerhed

Alle aktiviteter med højde eller risiko er sikkerhedsgodkendte af Force og Politiet. ​ Ved alle vores aktiviteter skal man have lukkede sko på. Fx kondisko. Det er ikke tilladt at deltage med sandaler, træsko og klipklappere. Denne regel gælder også ved de udfordringer, hvor man kan falde i vandet. ​ Husk at det altid er muligt at få et bad, når I har været ude og prøve kræfter med vores aktiviteter. Medbring selv håndklæde, sæbe og evt. poser til våde sko og vådt tøj. Der følger en af vores instruktører med jeres gruppe rundt til de forskellige øvelser og udfordringer. Instruktøren vejleder, holder styr på sikkerheden og noterer i pointscorelisten. ​ Det er ikke tilladt for berusede personer at benytte aktiviteterne. Narkotika af en hver form er forbudt. ​ Du deltager på eget ansvar og bør tjekke dine personlige forsikringer.

Minimumsalder

Vi har en generel minimumsalder på vores aktiviteter på 18 år. Dog kan 14-årige også prøve, hvis man er sammen med værge og der underskrives en ansvarserklæring.
KØB

Ly campingvogn 1050 kr

Kom og stil din campingvogn hos Ly Outdoor Camp.
Fælles for alle pladser er følelsen af at ligge i ly af skoven. Campen er omkranset af træer og ligger desuden kun en spytklat – nærmere bestemt et par hundrede meter – fra Remstrup Å, som er en del af Gudenåen.

Info:

• Der kan parkeres én bil på hver plads.
  • Pladsen er din fra torsdag d. 29. august kl. 10 til søndag d. 1. september kl. 16
  • Prisen er inklusiv strøm
KØB

Ly X Nordisk Glamping 4 personer 3600 kr

Til naturelskere, der sætter pris på en glamourøs indpakning, tilbyder vi overnatning i “Ly x Nordisk Glamp Camp”. De flotte bomuldstelte fra Nordisk er forsynet med fast bund, privat terrasse med udendørs møblement, bålfad, køleskab, elkedel, service, senge, lyskæder, diverse møbler med mere. Glamping-området er placeret i campens sydøstlige hjørne med skoven som bagtæppe.

Info:

• Glamping for 2 personer - indrettet med en dobbeltseng
  • For den luksuriøse campingoplevelse
  • Inklusive indretning med møbler etc.
  • Mulighed for opladning af mobiltelefoner
  • Glampingteltet er dit fra torsdag d. 29 kl. 10 til søndag d. 1. september kl. 16