Januar 8, 2021 | Pressemeddelelse
Samarbejde mellem eventyrsport og outdoor365 gør det lettere at finde oplevelser i naturen
Tekst: Outdoor365
Foto: Outdoor365
ØKONOMISK SALTVANDSINDSPRØJTNING SIKRER UDVIKLINGEN AF DANMARKS OUTDOOR-PORTAL
Eventyrsport A/S er Danmarks største online og fysiske løbe- og outdoorbutik, og de køber sig nu ind som forretningspartner med Outdoor365 ApS, der også står bag Outdoorfestivalen i Ry. Målet er at gøre udeoplevelser i Danmark mere tilgængelige og Outdoor365 til Danmarks outdoor-portal som et inspirationskatalog over udeaktiviteter. Aftalen fejres med champagne og en Corona Outdoor Challenge for alle i januar.
Samarbejdet betyder, at Outdoor365 portalen gøres gratis for de outdoor-aktører og instruktører, der gerne vil markedsføre sig via portalen. Hos Outdoor365 er der stor glæde i en tid, der ellers er svær for mange.
“Der er så meget positivt i gang, at vi indimellem må knibe os selv i armen. Eventyrsport er en genial samarbejdspartner, og vi er meget glade,” understreger direktør Isabel Morgenstern. ”Samarbejdet gør, at vi får en økonomisk saltvandsindsprøjtning, der gør det muligt at udvikle gæstens digitale rejse, og vi styrker positionen som Danmarks outdoor-portal, hvor vi gør det lettere for alle at komme ud i naturen med dygtige instruktører. Personligt har jeg manglet et overblik over oplevelser udenfor, og det glæder mig, at vi er i fuld gang med at skabe det. Vi styrker uden tvivl også Outdoorfestivalens position som Danmarks største i sin genre,” fortæller den optimistiske direktør for Outdoor365 og Outdoorfestivalen i Ry, Isabel Morgenstern.
Direktør Lars Sejer Sørensen fra Eventyrsport, der har otte gazeller på hylden, siger om samarbejdet: “Der er så megen synergi mellem Outdoor365, Outdoorfestivalen og os, så det har været let at finde ud af, hvor vi styrker hinanden. Både Outdoor365 og Outdoorfestivalen er dygtige til at vise de outdoor-oplevelser, som vi klæder folk på til. Og vi tror på, at folkene bag Outdoor365, med deres mange års erfaring i outdoorbranchen, står for et solidt makkerskab.”
Corona Outdoor Challenge
”I en tid hvor vi delvist er lukket ned, skal vi have noget at tage os til. Brug tiden på at komme i bevægelse, nu hvor skoler, institutioner, arbejdspladser, butikker og meget andet er lukket ned på grund af Corona,” lyder opfordringen fra Outdoor365, der fejrer dagens nyhed med en challenge på deres facebookside for alle.
”Det kan være svært at holde humøret oppe og finde motivation til at komme ud ad døren. Måske endnu sværere på denne årstid med kulde og mørke. Hos Outdoor365 vil vi gerne inspirere alle til at bruge naturen som et åndehul. Vi kan på nuværende tidspunkt ikke afholde vores planlagte aktiviteter, men vi vil stadig hjælpe alle med at få øjnene op for naturens vidde og muligheder, og det er derfor vi har lavet en CORONA OUTDOOR-CHALLENGE på Outdoor365 facebook. Der er så meget, vi er forhindret i. Men naturen og uderummet kan vi stadig komme ud i. Så det er vores måde at dele fejringen i det nye samarbejde,” fortæller Isabel Morgenstern.
Corona-aflysningerne har betydet forretningsudvikling
Hos Outdoor365 har man hele tiden troet på, at 2020 blev et tipping point år, hvor Outdoorfestivalen for alvor skulle have luft under vingerne. ”Men at to Corona-aflysninger af Outdoorfestivalen i Ry betød udviklingen af Outdoor365, det kan vi kun glæde os over. Vi er en flok af overlevere, og vi tror på udvikling, ellers sker der afvikling,” fortæller Isabel Morgenstern. ”Sammen med en lang række af dygtige instruktører og aktører brænder alle i teamet for at gøre naturoplevelser tilgængelige, og Outdoor365 består allerede af en skov af ihærdige og dygtige aktører og instruktører, der brænder for at give gæsterne fantastiske oplevelser til lands, til vands og i luften – midt i den smukke, danske natur.”